Amikor sikerül a lehetetlen: Coca Cola Kicsiknek, nagyoknak​

Marketing auditok során felmerülő kérdés: ki a terméked célpiaca? Kinek szeretnéd eladni azt?

Sok ügyfél nehezen, vagy egyáltalán nem tudja megfogalmazni a helyes választ, ami teljesen érthető, mert sok esetben ez nem is olyan egyszerű.

Gyakran csípőből érkezik a válasz: „Mindenkinek”

Ilyenkor arra kérjük az ügyfelet, hogy gondolja át még egyszer a dolgot, mert „mindenki” nem lehet a célpiaca, próbálja meg amennyire csak lehet szűkíteni azt.

Marketingesként lehetetlen mindenkire célozni, mindenkit megszólítani, hiszen a célpiac rettentő heterogén. Ami az egyik részén működik, az a másikon biztosan nem.

És akkor itt van a Coca Cola végtelenül egyszerű, de mégis fantasztikus reklámja, ami megcsinálja a lehetetlent.

1 percben megszólít szinte mindenkit. Ráadásul mindezt végtelenül egyszerűen mégis intelligensen és humorosan.

Ez a reklám még sok év távlatából is telitalálat.